Ο Εισβολέας

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Βιωματικές Δράσεις» ασχοληθήκαμε φέτος με τον κινηματογράφο. Αρχικά συλλέξαμε πληροφορίες για την ιστορία του κινηματογράφου, τις εφευρέσεις που προϋπήρξαν, την εξέλιξή του με την εισαγωγή του ήχου και των έγχρωμων εικόνων. Για τη μελέτη της εξέλιξης του κινηματογράφου συγκρίναμε μία ταινία του 1930 με μια ταινία του 1998.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την ομάδα των ανθρώπων που εργάζονται για να δημιουργηθεί μια ταινία και ποιος είναι ο ρόλος του καθενός.

Μάθαμε τη διαφορά μεταξύ σκηνής και πλάνου σε μια ταινία και μελετήσαμε διάφορα είδη πλάνων, όπως κοντινό, γκρο πλαν, μεσαίο, γενικό, υποκειμενικό κ.α.

Ακόμη ασχοληθήκαμε με την ιστορία, το σενάριο και το στορυμπορντ μιας ταινίας και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές.

Με βάση τις γνώσεις αυτές επιχειρήσαμε να συγκρίνουμε λογοτεχνικό κείμενο με το απόσπασμα από την αντίστοιχη ταινία. Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με τον γερμανό συγγραφέα Έριχ Κέστνερ που γεννήθηκε 1899 και συνέγραψε κυρίως παιδικά βιβλία. Το έργο του «η Τάξη που πετάει» έγινε δύο φορές κινηματογραφική ταινία. Εμείς είδαμε την νεότερη ταινία που γυρίστηκε το 2003. Απομονώσαμε μία σκηνή και τη συγκρίναμε με το αντίστοιχο απόσπασμα από το λογοτεχνικό βιβλίο εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές καθώς και το διαφορετικό ρόλο που είχαμε ως αναγνώστες και ως θεατές. Επιχειρήσαμε να γράψουμε για την συγκεκριμένη σκηνή το σενάριο και το στόρυμπορντ, δηλαδή την περιγραφή του κάθε πλάνου ξεχωριστά.

Τέλος, μελετήσαμε την επίδραση που έχει σε μια ταινία η μουσική επένδυση. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ταινία μικρού μήκους, να την επενδύσουμε με δύο διαφορετικά είδη μουσικής και να δούμε το διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα που θα προκύψει.

Για τον σκοπό αυτό γράψαμε το σενάριο αλλά και το στόρυμπορντ για την ταινία μας. Το τελικό στορυμπορντ περιλάμβανε 33 πλάνα.

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και ο καθένας ανέλαβε κάποια εργασία, σκηνοθέτες, εικονολήπτες, ηθοποιοί κτλ.

Έπειτα έπρεπε να τραβήξουμε τα πλάνα ένα ένα στην αυλή του σχολείου. Καταλάβαμε τη δυσκολία της δημιουργίας μιας ταινίας, καθώς για τη δημιουργία μιας τρίλεπτης ταινίας δουλέψαμε πάνω από 7 διδακτικές ώρες.

Η πρώτη εκδοχή της ταινίας μας είναι με μουσική που παραπέμπει σε ταινία τρόμου.

Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουμε την δεύτερη εκδοχή της ταινίας με μουσική επένδυση που παραπέμπει σε κωμωδία.

Τα συμπεράσματα για τις διαφορές στο αισθητικό αποτέλεσμα των δύο ταινιών είναι δικά σας.

Τέλος ας παρακολουθήσουμε σκηνές από τη διαδικασία των γυρισμάτων και εντυπώσεις από το συνεργείο και τους ηθοποιούς. 

© 2019 Κινηματογραφική Λέσχη Γυμνασίου Ηράκλειας | Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε